Veelgestelde vragen

Top 5 meest gestelde vragen

  • Krijg ik korting of compensatie op mijn Rotterdampas vanwege corona?

    Wij begrijpen de vraag heel goed, maar helaas is het om meerdere redenen niet mogelijk om de pas kosteloos te verlengen of geld terug te storten.

    Rotterdampas is geen abonnement, maar een platform waarop kortingen en gratis toegang door partners worden geboden aan de pashouders. Als je de Rotterdampas koopt, lever je een bijdrage in de kosten om dit platform in stand te houden. Deze kosten zijn hoog (denk aan de ICT kosten voor systemen, websites, apps, de fysieke pas, de druk- en portokosten voor de pas, de jaargids en de magazines) en blijven doorlopen, ongeacht of er een corona crisis is of niet.

    Het Rotterdampas team er het afgelopen jaar alles aan gedaan om – binnen de geldende beperkingen – compensatie te bieden in de vorm van extra acties en extra hoge kortingen. Helaas gooiden aangescherpte coronamaatregelen en lockdowns hierbij soms roet in het eten. Ontzettend vervelend natuurlijk, maar soms heb je te maken met overmacht. Toch blijven we ons inzetten om waar mogelijk plezier te bieden met de pas, júist omdat dit voor iedereen zo’n moeilijke tijd is. We hopen dan ook op jullie begrip!

    Heb je nog vragen hierover? Stuur dan een mailtje naar info@rotterdampas.nl met je telefoonnummer erbij. Dan bellen we je graag om vragen te beantwoorden.

  • Waarom is het kind- en studententarief gewijzigd?

    Rotterdampas heeft de kosten voor de pas al jaren niet verhoogd. Toch stijgen ook voor ons als organisatie de kosten. Als we ook in de toekomst nog een Rotterdampas willen aanbieden, dan moeten we de bijdrage in de kosten aanpassen aan de gestegen uitgaven en dat betekent dus een tariefwijziging.

    In deze tijd willen we dit niet voor minima willen doen, maar het kinder- en studententarief is dusdanig laag, dat we ervoor hebben gekozen dit te verhogen.

  • Vervalt het AOW- of jeugdtegoed met het nieuwe pasjaar?

    Omdat de winkels waar je het tegoed uit kan geven in verband met de coronamaatregelen tijdelijk gesloten waren, heeft de gemeente Rotterdam besloten dat het tegoed beschikbaar blijft. Hiervoor moet je wel de Rotterdampas voor pasjaar 2021-2022 verlengen.

  • Vanaf wanneer kan ik mijn pas voor 2021 verlengen?

    Je kunt je pas snel en gemakkelijk vanaf 1 februari via de site verlengen. Of doe dit via de verlengbrief die je begin februari ontvangt. Ben je je brief kwijt? Kijk dan op www.rotterdampas.nl/passtatus. Na het invullen van je pasnummer wordt het betalingskenmerk en totaalbedrag zichtbaar.

  • Ik heb een minimuminkomen, maar toch krijg ik een brief waarin staat dat ik het standaardtarief (€ 60,-) moet betalen. Hoe kan dit?

    Helaas beschikken wij dan niet over je inkomensgegevens. Dat is wettelijk zo bepaald. We kunnen dus niet nagaan of je dit jaar (weer) voor een reductietarief in aanmerking komt. Je kunt dit zelf eenvoudig nakijken via www.rotterdampas.nl/informatie/tarieven-en-voorwaarden of via de Reductiecheck.

Alle vragen

Selecteer het onderwerp van je vraag
Wijzigingen zijn opgeslagen